martes, 9 de diciembre de 2008

Conferència de l'Anna Pérez sobre les TIC.

El dia 12 de Novembre ens va visitar a l’auditori l'Anna Pérez, una mestre d'infantil i primària a més de: formadora del departament d'educació, coordinadora del TAC (tècniques d'aprenentatge col·laboratiu) drassanes i col·laboradora de ravalnet.L'Anna, va centrar la seva conferència en temes com el canvi que s'ha produït en el món de la tecnologia i la diferència entre els mestres d'abans i els d'ara a l'hora de treballar.Va parlar sobre les eines que tenim en l'àmbit tecnològic i les seves possibilitats i també sobre la seva experiència personal amb el seu bloc.

El procés que s'ha produït a internet ha sigut de gran importància. Hi ha hagut un procés que ha estat el pas de la WEB 1.0 a la WEB 2.0. La diferència es troba en què a la primera, poques persones creaven contingut per a la xarxa mentre que ara, amb la WEB 2.0 i la quantitat d'eines que ofereix aquesta permet a molta més gent crear contingut i fer-ne un ús col·lectiu d'aquest. Per tant com diu l'Anna "tots som usuaris d'aquestes eines", estan a disposició de tothom i això fa més enriquidora la WEB. Gràcies a aquesta 2.0 internet és multimèdia i audiovisual i de cara a l'educació cal tenir-ho molt present.

Va parlar també sobre la diferència que hi ha ara a l'escola amb les noves tecnologies respecte abans. "El llenguatge dels nens i nenes d'ara és un llenguatge on la tecnologia és molt present" i amb això hi estic totalment d'acord. Actualment, els nens naixen amb un ordinador a casa, amb un telèfon mobil a les primeres edats, parlen sobre el "messenger", els blocs, etc. però de vegades "el llenguatge de l'escola prohibeix aquest tipus de llenguatge" perquè l'escola no s'adapta al mateix ritme que la societat a aquest tipus de canvis. La tasca del mestre d'ara és que ha de ser capaç d'adaptar-se a les noves tecnologies per apropar-se d'una forma més directa al món on es troba l'alumne. Per això però, cal tenir en compte quina activitat s'haurà d'elaborar perquè el nen utilitzi internet d'una manera que l'ajudi a aprendre, o per aplicar la informació que se li demana.

Fent referència al tema dels blocs, la Ana va explicar que quan va començar ella el feia servi per organitzar-se. En feia un ús bàsicament personal però amb el temps va a passar a ser col·lectiu. Això és degut la intervenció d'altres usuaris de bloc que aportaven informació, opinió, crítiques, etc.A partir d'aquí va fer una classificació de les possibilitats dels blocs: a l'escola i en els mestres.

Els blocs a l'escola:

-Serveixen per organitzar-se.

-Pot donar a conèixer activitats de diferents cursos a tota la gent i a partir d'aquí es poden obrir debats, diàlegs, comentaris. Això pot ser molt enriquidor tant per qui fa l'activitat com per qui opina després ja que un es pot sentir valorat i l'altre escoltat.

-Permet l'eina de la reflexió, per exemple, si penges un treball després pots veure't, escoltar-te i després hi ha una part crítica (positiva o negativa) que et fa pensar.

-També et permet comunicar de la manera que vulguis i fer participar a tothom.


Els blocs en els mestres:

-El mestre "està en continu aprenentatge gràcies als blocs". És una eina que et permet estar al dia de l'educació i ho pots estar en el moment que tu vulguis ja que pots connectar-te en qualsevol moment o lloc.

-Pots conèixer propostes i projectes d'altres entitats, escoles, etc.

-Gràcies als blocs arribes a conèixer l'opinió de pares, alumnes, escoles i d'altres.

-De cara als pares, és fantàstic poder conèixer la tasca dels mestres dins l'escola dels seus fills així com les activitats que duen a terme aquests.

No hay comentarios: